Kuinka pelastaa epäonnistunut markkinointikampanja juuri ajoissa!

Home / Liiketoiminta / Kuinka pelastaa epäonnistunut markkinointikampanja juuri ajoissa!
Kuinka pelastaa epäonnistunut markkinointikampanja juuri ajoissa!

Jokaisen sisältömarkkinoijan elämässä tulee aika, jolloin hänen on päätettävä, kannattaako kampanja säästää vai ei. Emme puhu muutamasta pöyhkeästä täällä tai siellä, vaan kampanja, joka on epäonnistunut niin pahasti, jopa luoti voi olla liian kiltti ratkaisu. Mutta jokaisella pilvellä on todellakin hopeinen vuoraus, ja vaikka ajattelemme, että koskaan sano ei koskaan on muutakin kuin pelkkä vanha klisee, katsotaanpa muutamaa pelastussuunnitelmaa, jotka edelleen toimivat taikansa. Joten jos sinusta tuntuu, että uusin kampanjasi saattaa olla täysin kuollut, ota muutama minuutti kiireisestä aikataulustasi ja katso, emmekö pysty pelastamaan sitä yhdessä?
Keitä ovat yleisösi?
Jos sinusta tuntuu, että yleisösi ei todellakaan ymmärrä sinua, ehkä tunne on molemminpuolinen? Ellet pysty varmasti tunnistamaan näitä tyyppejä, miten ihmeessä pystyt saamaan yhteyden heihin? Okei, ellet tarjoa erikoistuotetta tai -palvelua, on todennäköistä, että yleisösi voi olla melko laaja väestöryhmä, mutta sinun pitäisi todellakin yrittää tutustua heihin hieman paremmin, ennen kuin he päättävät nousta ja lähteä. Voit tehdä tämän esittämällä heille muutaman kysymyksen ystävällisellä tavalla. Aloita profiilin rakentaminen ja lopulta alat ymmärtää tarkalleen, mikä saa nämä pahat pojat tikkuttamaan. Kun olette molemmat samalla sivulla, elämäsi on paljon helpompaa sinulle ja brändillesi.
Miltä strategiasi näyttää nykyään?
On okei elää elämää päivä kerrallaan, mutta markkinointisuunnitelmasi olisi parempi olla hieman harkitumpi. Muuten vain ajaudut läpi koko ketjun ilman aavistustakaan siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Ota askel taaksepäin ja luo strategia, sen ei tarvitse olla monimutkaista, itse asiassa mitä yksinkertaisempi se on, sitä parempi. Tutustu muutamaan sisältömarkkinoinnin strategiaoppaaseen verkossa ja voit pian poimia arvokkaita vinkkejä.
Konteksti vasemmalla rakennuksesta
Jotta saat todella yhteyden yleisöösi, sinun on löydettävä jotain, joka kiinnostaa heitä. Tutustu siis uusimpiin trendeihin, ajankohtaisiin tapahtumiin ja kaikkeen, mikä on uutisarvoista. Kun sinulla on tämä aihe, ala kutoa taikuutta ja kietoa se oman tuotemerkkisi kanssa. Käytä sosiaalisen median markkinointityökaluja tähän tarkoitukseen, niin sinulla on pian runsaasti hienoa kopiota blogiisi!
Ole vähemmän keskitetty
Tiedämme kaikki, että kampanjasi koskee brändiä, mutta varaa vähän aikaa muille vaikutteille. Yleisö tarvitsee jotain heistä, joten anna heidän kertoa sinulle, mitä he haluavat. Valitse huumoria, vakavia faktoja ja sekoita ne yleisesti. Jos mainostat murskausyritystä, miksi et käyttäisi hienoja dioja, jotka kiinnittävät heidän huomionsa?
Oletko valmis säästämään?
Noudata vain näitä neljää vinkkiä, niin äkillinen kampanja palaa pian raiteilleen!